THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Rabu, 27 Julai 2011

Sejarah Paling Terhindah Bagi Abang Aku…

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia..huhuhuhu!!!..kowg semua apa khabar sihat ke..?? Coe lah dah lama aku tak updt certa dalam blog aku ni… Hari ni aku bukan nak kowg semua baca cerita yang aku updt selalu yang sedih-sedih tu tapi…aku nak berkongsi cerita dengan kowg semua belajar tentang apa yang dah belaku kat abang aku yang sulong ni….Cerita nya bukan best atau sedih pon macam cerita sebelum ni.. Just cerita dia accident hari tu je…Sebelum aku nak b’cerita tentang kisah abng aku kat kowg semua,kowg tgok lah picx yang aku ambil kat hospital hari tu…tengok lah ye…

Ni tangan dye yang accident mlm 23hb tu pukul 11.30 p.m rasa nya. Sebab malam tu aku dok tgok tv cerita Sumpah Anjarsomoro. Tiba-tiba kawan dye mai pangil cakap dye accident. Waktu tu aku terkejut gila bila tengok dye terbaring kat tayar kereta ayah aku.. Dah lah terbaring lepas tu xbergerak pulak tengokan dah tekkkkkkkk !!!! hahahaha. Jahat gila aku ni..huhhuhu…Pasal dye accident lah aku tak boleh nak tidow..bukan xboleh nak tidow sebab dye accident tapi sebab aku kena jaga adik aku yang nakal yang tengah tidow waktu tu….ni pic yang ke-2 yang aku ambik…


Gambar yang ni pulak waktu dye kene ceramah dengan mak aku..padan muka… Mana tak aku kata tak padan muka,dah lah accident sempat lagi Tanya moto yang dah nazak kat umah aku tu,ish3.. Dah lah tu sempat lagi mengusik adik aku yang pmpuan tu dengan tangan dye yang macam tangan hantu tu…menjerit adik aku kat dalam wad tu…terkejut cina yang duduk depan abg aku yang sebalh hujung tu..dah lah owg tua tu skit n nak rehat terkejut dye….


Yang ni pulak dia gelak dengan awex dye..alaaa yang pendek yang pakai baju hitam kat tepi dye tu..pendek2 dye t upon umor dye 18thn kowt..jgn maen..tubuh je yang kecik tapi dah tua dah..hahahhaha. Kowg nak tahu tak pasal apa diowg gelak..?? nak thu tak..?? klau korang nak tahu diowg gelak sebab mak aku sambung balik ceramah motivasi dye kat abang aku yang bertuah ni…nak tahu tak sebab ape mak aku meleter kat dye sebab.dah lah sakit sempat lagi suruh abang aku yang no-2 tu pi beli rokok suria kat dye…mana tak angin mak aku…hahhaha


Ok…adhaiii penat pulak nak cerita tentang dye ni..ok lah xpe lah jom kta truskan certa kta… Berdasarakan picx yang kowg tengok ni ape yang kowg rasa yang aku nk certakan..? berdasarkan picx ni waktu tu dye dok tengok aku tangkap gambr dye..alasan dye nak suruh aku masuk dalam facebo0k dye dgn awek dye..banyak cantik muka dye nak sruh aku masuk..bayak lagi benda yang lebih penting dari gamabr dye ni..bukan nsam pon..berbanding dari aku..hahahah over gila aku ni…poyo gila kan aku ni…lantak lah poyo tak poyo suka ati aku…sape lagi nak puji aku nsam klau bukan dri aku sendri..oppsss dah lari dari apa yang aku nk tlis ni…ok2 kta patah balik certa pasal abg aku tady…klau kowg nak thu dye ni dduk hospital macam-macam karenah je dye ni..mengada-gada peragai dye…bukan patah kaki or tulang pon just jari je yang terkoyak isi dye..tu pon gada-gada nak makan macam2..KFC lah, batal pelok lah , minyak capkapak lah, putik kapas lah , minyak gamat lah.nasib baek dye tak mintak minyak petro,Klau tak aku bako je dye kt ats katil tu macam2 gedik terlebih…menyampah aku tengok…nak jemu aku melawat dye ari2. bukan aku yang nak melawat dye tapi mak aku yang paksa ikot nk wat macam mne terpaksa lah ikut…cikit-cikit awex dye dok msj mak aku ckp abang aku nak ni nak tu lah…naek tension mak aku dengan aku…sakit xlah seberapa pon tapi mengada tu yang lebih..mintak-mintak barang buat macam nk duduk kat hospital tu sebulan je,kata mak aku….


Fuhhhhhh akhirnya abis jugak certa yang aku nk kongsi dengan kowg ni…picx yang terakhir ni waktu mak aku angkat tangn nak tibai dye sebab dye gelak kat abang aku n0-2 suruh beli rokok utk dye..muncung dye nk isap rokok je….. Mak aku cakp tak abes2 nak isap rokok tak sedar diri sakit macam tu pon mucung nak isap rokok jugak. korang tengok lah ape yang mak aku cakp kat picx atas ni…huhuhuhu lorat negeri sembilan dah keluar dah..hahahhaahh….nasib baek mak aku kluar lorat n.9. Kalau lah ayah aku…pehhh lorat minagkabau keluar..lagi pedih telinga dongar lorat dye tu….bolh pecah gegedang telinga kowt…hahahah

TAMAT

0 ulasan: